W zawiązku z prowadzonymi audytami w sklepach obu Spółek Netto oraz Netto Indygo dot. działów Kas, MOZ NSZZ „Solidarność” Netto Indygo Sp. z o.o. zwraca się z wnioskiem o interwencję w sprawie zainstalowania luster w obrębie stanowisk kasowych w sklepach (w których dotychczas lustra nie zostały zamontowane).

           Od kilku miesięcy pracownicy zgłaszają naszej Organizacji, że prowadzone są wzmożone audyty przy stanowiskach kasowych i w związku z tym, sprzedawcom wręczane są kary porządkowe np. za nieskasowany towar pozostawiony w wózku klientowskim przez Audytora, Ponadto, Pracownicy niejednokrotnie są zastraszani zwolnieniami z pracy.

            W naszej opinii Zarząd Spółek Netto i Netto Indygo doskonale zdaje sobie sprawę, że stanowiska kasowe są szerokie i długie. Jeśli klient podjedzie wózkiem blisko taśmy lub stanowiska kasowego, to nawet z pozycji stojącej, kasjer nie widzi całego wózka klientowskiego. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji, aby przeciwdziałać ewentualnym nieprawidłowością, jest montaż luster przy stanowiskach kasowych.

 

          Z informacji uzyskanych od pracowników wynika, że pomimo interwencji do Zarządu obu Spółek przez zarządzających sklepami, którzy zwracają się z prośbą o zamontowanie luster przy stanowiskach kasowych, Zarząd w wielu przypadkach odmawia montażu wspomnianych luster. W uzasadnieniu odmowy podawane są absurdalne argumenty, a całą odpowiedzialność za nieprawidłowości obarcza się Pracowników sklepów nie biorąc pod uwagę warunków pracy tj.

 

  1. Liczby pracowników (pracy 1/1 tzn. 1 pracownik kadry kierowniczej i 1 sprzedawca - podczas zmiany).

  2. Obciązenie pracą wynikające z braku odpowiedniej liczby zatrudnienionych pracowników co uniemożliwia spełnienie wszystkich oczekiwań Pracodawcy.

  3. Natężenie klientów co powoduje stres, pośpiech i dekoncentracje.

 

          MOZ NSZZ „Solidarność” stoi na stanowisku, aby Pracodawca zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa mógł stosować kary porządkowe, powinien przede wszystkim stworzyć odpowiednie warunki do pracy. Wyposażyć Pracowników w odpowiednie narzędzia pracy, które prowadzić będą do obsługi na wysokim poziomie i zgodnie z wymogami stawianymi przez obie Spółki. Jeśli pracodawca oczekuje realizacji ww. celów powinien także do należytej realizacji celów, zapewnić wystarczającą liczbę pracowników.